onsdag 12 november 2014

informellt lärande när det är som bäst

Åter på Röda sten. Trodde aldrig killen från i går skulle dyka. Jag ångrar att jag var lite väl sur, jag kunde ju istället frågat honom om tips. Men han dök upp och nu har han till och med ett namn och blev en kompis. Albin har lärt mig massa om graffiti och spray. och jag bjöd han på den där grundningen från igår, cheers!

Utgick från min skiss och började med att skissa upp hela målningen i vitt efter att jag hade grundat. 






Detta kan ha varit den bästa dagen hittills på mitt projekt, jag har verkligen längtat efter att få göra detta, säkert i flera år. Det var dessutom ännu bättre än vad jag trodde det kunde vara att måla på en laglig vägg. Nu sitter den där på röda sten, obeställd, och den är min, Hurra! En av anledningarna till att jag ville fördjupa mig i street art var för att jag ville komma ur min comfort zone. Komma ifrån min dator och ut, dessutom måla större format än vad jag vanligtvis gör.  Jag hade aldrig vågat drömma om att jag skulle måla på en stor vägg på röda sten. Hejdå A5 blocket! 
Jag har klivit ur comfort zone och glömt allt vad prestation heter. 
Det är helt fantastiskt. Jag måste göra det igen. 

5 kommentarer:

  1. Den blev verkligen jättebra! Hoppas att den finns kvar när jag kommer hem igen, skulle verkligen vilja se den på riktigt :D
    Jag vill också göra något så upplyftande ;W;

    SvaraRadera
  2. Vad härligt Erika! Kul att se dina framsteg, och så snyggt det blev.
    har en länk till dig, du har säkert upptäckt denna sida innan.. men tycker den är mysig och en bra inspirationskälla. http://www.streetartutopia.com/

    SvaraRadera
  3. ååå härligt! Fin färgkombination med!

    SvaraRadera
  4. Så gött Erika! Det där med graffiti verkar jättesköj ju! Blev ju hur bra som helst.

    SvaraRadera
  5. Slutade det med att albin fick ha kvar där ni grunda innan och så hjälpte han dig grunda en annan eller? :-)

    Riktigt härligt gjort.

    SvaraRadera