tisdag 11 november 2014

Hej röda sten, hejdå...

Äntligen fint väder, Hurra, det betyder väggmåla.
Först behöver jag grunda för att kunna genomföra min plan.
Här är min skiss:


Börjar med att grunda över detta... förlåt men det är väl en del av den här kulturen?


min vapendragare hjälper såklart till att grunda ca 7x3m! tack!
Därefter åkte vi iväg och gjorde några andra ärenden i väntan på att det skulle torka.

Till min förvåning och besvikelse möttes jag av detta när vi kom tillbaka...
Killen bakom denna målning fick veta att han levde, min frustration gjorde mig otrevlig och han skämdes. En hel dag, massa färg, bil och bensin... I morgon gör jag ett nytt försök inte ge upp. Killen ska ge mig färg och hjälpa mig att grunda. Bäst för honom. Även om jag är helt med på att graffiti/väggmålningar är temporära måste en väl få göra klart innan någon hinner måla över....






2 kommentarer: