onsdag 29 oktober 2014

kommersen och röda sten

Fredrik och jag var på vift.

Kommersen


Röda sten



Vi träffade på två killar som skulle hålla i en höstlovs-workshop i spraymålning/graffiti.
Tyvärr kunde vi inte vara med på workshopen, enligt den ena killen är jag nämligen för gammal för att börja spraymåla (ålder var 12-26 år). Hoppas jag får vara med på fryshuset på torsdag istället.

Min föreställning om lagliga väggar kanske inte riktigt stämde överens med tanke på alla tags. Jag mindes röds sten med fler målningar än tags... Vad är det egentligen man vill säga med en tag? handlar det om identitet? Trots laglig vägg känns det motigt att ta fram sprayburkarna, så det händer inte idag. En annan gång. Mest motigt är väl att spraya över någon annans verk. Samtidigt är det kanske det som är gatukonst, det är bara temporärt. 

5 kommentarer:

  1. vi skulle dra ihop ett helt gäng och smyga ner till röda sten en kväll med ficklampor och sprayburkar och bara gå bananas!

    SvaraRadera
  2. Valde bort alla bilder där jag var med också, dålig stil

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj, de gjorde jag visst! haha... du måste följa med igen alltså!
      då var det bestämt!

      Radera
  3. Men vilken diskriminering, för gammal puh, fjanterier, man är aldrig för gammal för att prova nya saker!!!!

    SvaraRadera