lördag 25 oktober 2014

Kaos mot harmoni

Denna veckan har varit ett vilt kaos i mitt huvud. Jag skulle ju göra mönster med nyhetstema. Det började med en bra förvirring när jag gjorde collage och mönster av naturfynd. Varje morgon har jag gått till hållplatsen för att hämta en metro för att läsa och inspireras inför dagen. Men det var egentligen ganska oinspirerade och trist. I mitten av veckan hände något, jag fängslade mig totalt vid att göra mönsterrapporter och kom in i min gamla vanliga produkthjärna, hemma vid datorn. Uselt. Jag vill göra något nytt. Dessutom skapade jag bara i gråskåala , det gör jag aldrig annars, tecken på oengagemang hos mig. Jag försökte mig till och med på att måla i blyerts, jag hatar blyerts.
Huvudet har varit som en kokande gryta och jag får bara en ny idé hela tiden. Jag har pendlat mellan olika teman och medium. Gjort mönsterrapporter lämnat mönster, köpt tidningar på second hand för att göra collage, hatat media som jag annars älskar, läst böcker om färg, form och mönster. Försöker sätta ramar för mig själv, jag behöver ramar eller? Eller kanske inga ramar?
Finally friday. Jag tar fram två gamla böcker från min bokhylla som får mig engagerad och inspirerad. Hjärnan och hjärtat vaknade till liv och jag måste göra.




Ett semesterfoto från Kapstaden manipulerat i PS...


blev en stencil.




2 kommentarer:

  1. Läckert, modigt och inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Man får om man vill, söt och cool på samma gång är pingvinen.

    SvaraRadera