torsdag 18 september 2014

Workshop 18.9 mellanrum


En gemensam skulptur av träklossar i olika former utan att kommunicera


Observation och skiss av mellanrumsformer




Min form i det offentliga rummet


Ljudupptagning kring min form


Nedan har jag dokumenterat strukturen av min form med tusch och blyerts.






  
Genom att använda olika sätt att dokumentera min form fick jag ett vidgat perspektiv av både formen och hur man kan dokumentera på varierande sätt. Formens språk eller betydelse kan bli något helt annat än vad det var från början när man betraktar den med olika perspektiv. 
Att dokumentera formens struktur blev väldigt effektfullt. Två av strukturerna har jag scannat in och en har jag fotograferat. Strukturen får ytterligare ett annat liv när den är scannad, även om jag gillar den bäst i pappersformat. 

3 kommentarer:

  1. Vilka intressanta och häftiga former du skapade utifrån din skiss.

    SvaraRadera
  2. Häftiga bilder som vanligt !

    SvaraRadera
  3. strukturdokumentationen var riktigt grym! den kommer jag sno framöver ;-)

    SvaraRadera