fredag 5 september 2014

HDK vecka1


Från workshopen jag, du, vi
Beskrivningar och presentationer av alla i klassen med hjälp av ord och saker
 resulterade slutligen i en gestaltning av tio väl utvalda ord.
Förutom det bildades fina mönster av tejpen vi använde för att markera ut vårt eget område. 

"Siamesisk-tvilling bror nörd dator drömma pengar värld tyst kantig barndom"



Från föreläsningen bild-didaktik med Catharina Valenta.
Hur ser vi på rollen som bildlärare? Vad är lärande i bild? 
Vi är överens om ord som öppenhet och tillsammans och att inget är fult eller fint. Ramar är bra men inte för smala (Varning! alla gör en likadan som fröken visar). Syftet är inte produkten utan processen. Jag får förståelse för ordet utmaning och hur det kan användas i bild ämnet och skapa utvecklingen i den proximala utvecklingszonen. 

Vilket rum vill du lära i?






Porträtt av mina klasskamrater. 
Ca en minut utan att släppa pennan.
En kul övning som avdramatisera bildämnet.



En skiss från skissboken. tema konflikt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar