onsdag 3 december 2014

Ätbar sprayfärg

Jag har lovat att göra ett inlägg om ätbar sprayfärg eftersom jag pratat om detta material med några från klassen. För några år sedan ägnade jag mycket tid till att dekorera tårtor det var då jag upptäckte ätbar sprayfärg vilket är precis vad det låter som, den kan användas på bakverk. Men det var också då jag upptäckte att denna går utmärkt att använda på papper. Den fäster bra men är svår att göra detaljer med. Men stenciler skulle gå fint och gillar man spray så är det bara att köra! Nu i mitt gestaltningsprojekt har jag dessutom upptäckt att det går att byta caps även på denna spraycan!
Under den tiden när jag dekorerade tårtor fick jag möjligheten att baka till ett barnprogram för döva barn på SVT "Drömtårtan". Här kan ni se ett avsnitt av det programmet, många sprayade tårtor där.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar